מדידות תלת ממד: מענה על שאלות נפוצות

מדידות תלת ממד נותנות למשפצים לעתיד תוכניות שקל להסתמך עליהן. המדידות מתאימות לשימוש בתוכנות התכנון המתקדמות כמו סקאצ'אפ או אוטוקד. הן המתכננים והן המשפצים מוצאים בכך יתרונות גדולים לעומת מדידות דו ממדיות. לא פעם עולות שאלות על מדידות בפני מודד דירות מוסמך ואלו לפניכם:

עד כמה חשוב לבצע מדידות תלת ממד?

לפני כל הליך שיפוץ חשוב לבדוק כי ישנן תוכניות מעודכנות. תכנון המתבסס על תכנית ישנה עלול להוביל לפער בין התכנון לבין המציאות. מדידות תלת ממד מתאימות לשימוש בתוכנות הדמיה ומציגות תמונה ברורה יותר של הצפוי להיות. קל יותר לקבל החלטות נכונות בעזרתן.

מהם היתרונות של מדידת תלת ממד לעומת מדידה "רגילה"?

במדידה אדריכאלית מתקבל מודל ממוחשב מוחשי. רוב המשפצים לא רגילים לקרוא תוכניות דו ממדיות ולכן הם עלולים להסכים לשינויים שלא בהכרח תואמים את הכוונות שלהם. מדידות תלת ממדיות מונעות אי הבנות ומובילות לתוצאות טובות יותר.

כיצד מתבצעת המדידה?

המדידה מתבצעת באמצעות מכשירים מתקדמים. המודד מגיע לבית, עובר בין כל החללים והחדרים ולוקח את המידות. הוא מזין את כל הנתונים אל המחשב ולאחר מכן מעבד אותם לכדי יצירת תוכנית. בסיום העיבוד, שמתבצע מחוץ לבית, מקבל הלקוח תוכניות דו ממדיות לצד הדמיית תלת ממד.

 

מדידות תלת ממד מענה על שאלות נפוצות

תוך כמה זמן אפשר לקבל את התוכניות?

את התוכניות אפשר לקבל תוך יממה עד ימים ספורים, תלוי ביום בו בוצעה העבודה, בגודל של המבנה ונתונים שיכולים לעכב את עיבוד הנתונים.

מה המתכנן יכול לעשות עם הנתונים?

לאחר קבלת מדידות תלת ממד יכול המתכנן להזין את הקובץ בתוכנת העיצוב תוך ידיעה שיש בידו את הנתונים העדכניים ביותר. מאותו הרגע אפשר להתחיל לעשות שינויים ולשתף את בעלי הבית בתוכניות כשהם נהנים מתמונה ברורה.

דילוג לתוכן